Dla większości przedsiębiorstw, głównym sposobem zarabiania jest sprzedaż towarów lub usług. Bez tej sprzedaży nie można by osiągać tak wysokich przychodów w firmie, nie można by zadbać o stabilną pozycję na rynku, czy choćby rentowność przedsiębiorstwa.
Z tego powodu wiele firm przykłada szczególną uwagę do tego, by jak najskuteczniej sprzedawać. Wiele przedsiębiorstw decyduje się na to, by zatrudniać specjalistów od sprzedaży, aby jeszcze skuteczniej oferować swoje produkty lub usługi.
Specjaliści, którzy zajmują się sprzedażą, doskonale potrafią wykorzystać różnorodne metody i techniki, które pozwalają zwiększyć sprzedaż. W procesie sprzedaży istotne są wszystkie etapy i większość sprzedawców unika pomijania któregoś z tych etapów, bowiem cały proces sprzedaży został zaplanowany w taki sposób, aby pozwalał na pozytywną finalizację większości prób sprzedania produktu czy usługi.
Wśród wielu etapów procesu sprzedaży, szczególne miejsce zajmuje prezentowanie oferty. Za pomocą takich technik, jak choćby język korzyści możliwe staje się zaprezentowanie klientom nie tylko produktu czy usługi, ale przede wszystkim wszelkich korzyści, jakie zyskają, kiedy zdecydują się na ten właśnie zakup. Sprzedawcy bardzo często sięgają po język korzyści, bowiem skutecznie umożliwia on zwiększenie sprzedaży.
Dzieje się tak przede wszystkim dlatego, że klienci chętnie podejmują decyzję o zakupie, kiedy mają jasno zaprezentowane korzyści. Do zakupu najczęściej dochodzi właśnie po to, by osiągnąć daną korzyść, coś zyskać, mieć satysfakcję z tej transakcji. Aby jednak klient nie musiał samodzielnie poszukiwać tej satysfakcji, sprzedawcy decydują się często na prezentację korzyści, jakie klient może posiąść, wraz z decyzją o zakupie produktu bądź usługi.
Dzięki językowi korzyści sprzedawcy mają zdecydowanie ułatwione zadanie. Sprzedaż jest bowiem znacznie łatwiejsza, kiedy klient wie, co tak naprawdę może otrzymać, decydując się na zakup. Język korzyści jest więc bardzo pomocną techniką w sprzedaży.