Zatem dana firma, w której byliśmy klientem straciła nas jako klienta. Straciła jednego klienta a być może w danym dniu straciła ich o wiele więcej przez karygodne błędy sprzedawcy. Zatem rozumiemy od strony klienta jak bardzo ważna jest postawa pracownika, który odpowiedzialny jest za obsługę klienta.
Zatem ważna jest tutaj rola pracodawcy aby zapewnił szkolenie z obsługi klienta wszystkim pracownikom, którzy mają styczność w twojej firmie z klientami. Jest to bardzo ważny temat, ponieważ jakość obsługi klienta ma bardzo ważne znaczenie w tym czy nasza firma będzie zdobywała nowych klientów czy traciła tych już pozyskanych.
Nieprawidłowa postawa sprzedawcy może przynieść firmie katastrofalne straty, ponieważ brak klienta wiąże się z brakiem zysków. A brak zysków łączy się z brakiem rozwoju firmy a każdy przedsiębiorca wie, że firma aby mogła się utrzymywać na rynku lokalnym bądź nawet światowym musi się cały czas rozwijać.
Zatem trzeba inwestować w rozwój firmy zaczynając od szkolenia wszystkich klientów z tematu jakości obsługi klienta oraz technik pozyskiwania klientów a także wszystkich powiązanych z tymi tematami czynnikami.