Szkolenie z obsługi klienta

Ciężko jest wymienić prace, w których pracownik nie ma stałego i bezpośredniego kontaktu z klientem. Właściwie wszędzie, gdzie się tylko obejrzymy możemy natknąć się na relację na płaszczyźnie pracownik-klient. Na pewno każdy z nas nawet kilka razy dziennie przybiera rolę klienta. Czasami zdarzy się, że nie zostajemy dobrze obsłużeni. I co wówczas się dzieje? Wychodzimy z tego miejsca, gdzie dajmy na to sprzedawca był nieuprzejmy, niekonkretny, nie pomocny itp. z negatywnymi myślami i odczuciami po zaistniałej sytuacji.Postanawiamy sobie, że nigdy już do tego miejsca nie wrócimy.

Zatem dana firma, w której byliśmy klientem straciła nas jako klienta. Straciła jednego klienta a być może w danym dniu straciła ich o wiele więcej przez karygodne błędy sprzedawcy. Zatem rozumiemy od strony klienta jak bardzo ważna jest postawa pracownika, który odpowiedzialny jest za obsługę klienta.

Właściwie to sprzedawca ma najważniejszą rolę w tym, temacie czy klient do nas powróci czy nie. Czy pójdzie na lokalny rynek z pozytywną opinią o naszej firmie czy wyda raczej niekorzystną opinię, przez co może zrazić się do naszej firmy większa ilość naszych potencjalnych klientów.

Zatem ważna jest tutaj rola pracodawcy aby zapewnił szkolenie z obsługi klienta wszystkim pracownikom, którzy mają styczność w twojej firmie z klientami. Jest to bardzo ważny temat, ponieważ jakość obsługi klienta ma bardzo ważne znaczenie w tym czy nasza firma będzie zdobywała nowych klientów czy traciła tych już pozyskanych.

Nieprawidłowa postawa sprzedawcy może przynieść firmie katastrofalne straty, ponieważ brak klienta wiąże się z brakiem zysków. A brak zysków łączy się z brakiem rozwoju firmy a każdy przedsiębiorca wie, że firma aby mogła się utrzymywać na rynku lokalnym bądź nawet światowym musi się cały czas rozwijać.

Zatem trzeba inwestować w rozwój firmy zaczynając od szkolenia wszystkich klientów z tematu jakości obsługi klienta oraz technik pozyskiwania klientów a także wszystkich powiązanych z tymi tematami czynnikami.